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Jeitto é um app de crédito digital que oferece limite na medida para o cliente usar como preferir, sem se endividar e levando em conta a vida real, com suas necessidades e desafios.

Nosso desafio foi fazer um rebranding completo: da estratégia às linguagens, da primeira pergunta ao insight que guiou toda a marca. Começamos olhando para o público historicamente negligenciado pelo sistema financeiro. Entendemos suas dores e porque elas buscavam o Jeitto. Trazendo a marca para um universo mais contemporâneo, nosso objetivo foi criar uma marca em que o público se sinta pertencente, seguro e que tenha um parceiro com quem possa sempre contar para dar um jeito. Através do nosso insight: "Dar um jeito é pra hoje" reforçamos nossa conexão com o tempo presente, com o pé no chão pra saúde financeira e compromisso total com o sorriso do brasileiro.

EN
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Jeitto is a digital credit app that offers a tailored credit limit for customers to use as they wish—without getting into debt—while considering real-life needs and challenges.
Our challenge was to execute a full rebranding, end to end: from strategy to language, from the very first question to the insight that shaped the entire brand. We started by focusing on an audience historically underestimated by the financial system. We understood their struggles and why they chose Jeitto.
By bringing the brand into a more contemporary space, our goal was to create a brand where people feel a sense of belonging, security, and a reliable partner they can always count on when they need to work something out. In Portuguese, we have an expression for this: “dar um jeito”. And our core insight was deeply Brazilian, just like our audience: “Dar um jeito é pra hoje.” It literally means “Finding a way is for today,” reinforcing our connection with the present moment, a grounded approach to financial health, and a full commitment to keeping a smile on Brazilians’ faces.

STRATEGY: Floema & Estúdio Ditongo
VISUAL IDENTITY: Estúdio Ditongo
VERBAL IDENTITY: Floema
LOGO MOTION: Jeitto
MOTION: Adson Rodrigues e Estúdio Ditongo
ILLUSTRATION: Estúdio Ditongo



@estudioditongo
estudioditongo.com.br


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